De beste en leukste nieuwe klantrelaties bouw je in de zomer!
Vaak wordt de zomerperiode voor het ontwikkelen van new business gezien als een minder goede periode. Uit ervaring weten we dat de beste relaties en leukste deals juist in deze periode ontstaan. De focus in projecten en processen ligt dan vaak anders en mensen hebben wat meer tijd voor een goed en relevant gesprek. Sterker nog, ze zijn meer ontvankelijk voor een kopje koffie of lunch op een zonnig terras. Mensen kijken uit naar een vakantie of komen net terug van vakantie.
Relaties bouwen kost tijd en door de dagelijkse hectiek schiet dit er vaak bij in. Toch staat het in contact komen met nieuwe klanten bovenaan de agenda van directeuren. Het is belangrijk dat je relaties opbouwt binnen je doelgroep en elkaar vast beter kunt leren kennen. Zodra er dan een moment komt dat de klant iets nodig heeft is er al vertrouwen opgebouwd en bij jij de eerste waar de klant aan denkt. Het voordeel is dat een verkoopgesprek dan al een stuk makkelijker wordt, omdat je elkaar al kent.
Ook is de zomerperiode een mooi moment om de koers uit te zetten voor de rest van het jaar. Als uw destination meer nieuwe klanten is bel ons dan voor een 15 minuten brainstormsessie of een kop koffie op een zonnig terras.