In een eerder artikel: de geheime saus van ABM, vatte ik de voordelen samen van Account Based Marketing – ABM.
ABM beperkt zich niet tot Social media maar als we dat wel doen dan zouden we kunnen spreken van Account Based Social Selling.
Waarom zou je ABM – Account Based Social Selling doen?
- Omdat je b.v. als dienstverlener, coach of consultant in IT 20-30 warme salesgesprekken kunt genereren per maand.
- Succesvolle adviseurs en verkopers zoeken namelijk hun klanten zelf ruim van te voren uit, sturen en begeleiden zonder kracht te gebruiken. Ze nodigen uit.
In de workshop : “In contact met klanten in 1 dag ”
Laten we coaches, consultants en dienstverleners in IT kennis maken met een methodiek – die relevant commercieel contact gaat opleveren en resulteert in langdurige relaties met jouw potentiële klanten.
Deze methodiek levert de volgende resultaten:
- Je bent in staat om op een nieuwe manier in contact te komen met jouw eigen prospects.
- Resultaat 20 – 30 warme gesprekken per maand volgens een methodiek die je wordt uitgelegd en dat je ook kunt uitbesteden indien je zelf hier geen tijd voor hebt.
- In plaats van een ‘elevator pitch’ te moeten geven heb je een manier om een echt waardevol commercieel gesprek te voeren en je pijplijn te vullen.
Hoe bereiken we dit?
- We gebruiken hiervoor LinkedIn wat vaak veel effectiever is dan een website als lead generator.
- We testen dit met een testfase waar 100 targets gekozen worden, waarvan ten minste 40 het connectieverzoek moeten accepteren.
- Met 10 van deze 40 zal een zinvol relevant gesprek gevoerd moeten kunnen worden.
- De 100/40/10 test is om zeker te weten dat de salesboodschap helder is.
- Haal je de 40 niet dan is er iets mis met de doelgroep en match met het aanbod.
- Doelstelling is dat we van deze 40 met 10 of meer prospects tot zinnige gesprekken komen.
Dan pas kunnen we gaan opschalen en met meer beslissers in contact komen: FIRST NAIL IT, THAN SCALE IT
Acceleratie na de testfase met als doel gemiddeld 20-35 warme leads per maand, waar je uit kan kiezen welke je opvolgt …
Leer het van specialisten in deze workshop :
In 1 dagdeel gaan we deze methodiek toelichten en de basis leggen.
Je leert:
- De formule hoe jij je persoonlijke boodschap op LinkedIn construeert.
- Hoe je van je persoonlijke LinkedInprofiel een echte salestool maakt.
- Hoe je een gesprek opent/aandacht trekt.
- Het nut van doordachte procesgerichte vragen.
- Conversaties voeren die een relatie creëeren zonder dat je het gevoel hebt dat je loopt te leuren.
Het is de snelste manier om je markt te leren kennen, te leren wat er echt speelt bij je klant en Top of Mind te blijven bij je prospect.
M.a.w. een methodiek met blijvende resultaten.
Investering: enkel de kostprijs wordt gedeeld voor koffie, thee en drinks , zaalhuur: 50 Euro/persoon (exclusief BTW ). Duur: 9.30 – 12.30h.
Interesse? Contacteer ons op meerklanten@talkingzebra.nl
Trainers
– Ger van der Meijden
– Vera de Rave
– Rene Knecht
Volgende workshop: Tijd: Woensdag 17 oktober : 9.30h – 12.30h
Plaats: Huis Het Bosch
Nieuwe Rijksweg 6, 4128 BN Lexmond, Nederland