LinkedIn is meer dan een hulpmiddel voor marketing en een online rolodex.
LinkedIn is een precisie-instrument voor social selling en is er om MQL (Marketing Qualified Leads) om te vormen naar SQL (Sales Qualified leads)
Het Social Buying Proces is gekanteld en geeft de koper steeds meer controle over het gehele proces.
Buyers zijn niet langer afhankelijk van sales mensen om aan hun informatie te komen, ze doen gedegen onderzoek en aan zelfeducatie. Steeds meer stellen ze vragen aan hun vertrouwde netwerk en gaan af op aanbevelingen.
Verkopers moeten tegenwoordig niet alleen in staat te zijn om lange discovery trajecten en sales calls te hebben, er wordt ook verwacht dat ze (sociale) inzichten hebben over hun prospects en een goed begrip van wat er gaande is in hun specifieke doelgroep.
Verkoop is in de basis echter niet veranderd. Het gaat nog steeds over relaties.
LinkedIn voor verkoop is wel anders dan LinkedIn voor marketing.
Het gaat niet over massa-berichten, het eruit gooien van grote hoeveelheden generieke content, het gaat er niet om zoveel mensen mogelijk aan te raken of om een compleet geautomatiseerde lead generatie systemen te implementeren. Deze strategieën hebben absoluut zijn plaats, Deze LinkedIn strategie is anders, dit is een gericht ontworpen strategie en een toevoeging op de toolkit voor elke sales professional…
Mensen doen zaken met mensen.
Elke belangrijke verkoop is een rechtstreeks gevolg van een relevante relatie
Relaties worden gevormd door Conversaties
- Conversaties Creeren Clienten!