Op 14 november 2018 organiseerde Eric Luteijn van ChannelConnect de eerste editie van ‘This is IT’, een gloednieuw informatie event voor professionals in het ICT-kanaal.
Centraal stond het thema ‘Op jacht naar de eindgebruiker’
foto: Marco Mekenkamp
Het gesprek werd geleid door Matthijs Van Nieuwkerk en Lotte de Bruijn, die samen snel een informatieve discussie wisten te vormen.
Het werd snel duidelijk dat er een zee van informatie en verwarring ligt die de eindgebruiker van het gevestigde ICT kanaal scheidt.
Matthijs en Maarten Steinkamp van Jamin Winkelbedrijf B.V. en Multi-Vlaai vertegenwoordigden heel goed de eindgebruiker, zij gaven op een humorvolle manier aan dat ze verdwalen in een bos van Lingo en Structuur.
Hoe kan het dat een kanaal met zoveel knappe koppen en technologische mogelijkheden, de toch niet zo domme jongens als Matthijs en Maarten totaal niet weten te bereiken?
Opvallende punten/tegenstellingen werden aangehaald in deze zinnige discussie:
Proposities slaan de plank mis – Waarom begrijpt de eindgebruiker mij niet?
De eindgebruiker begrijpt er geen fuck van en weet niet te zoeken in het ICT-bos
De eindgebruiker moet zelf verantwoordelijk zijn voor ICT-Kennis -Waarom helpt de leverancier mij niet?
Men is lost in translation en spreekt elkaars taal niet
Bij wie ligt de verantwoordelijkheid?
Techniek is pas succesvol als het de behoefte vervuld van de de klant.
De Vendor staat enorm ver van de eindgebruiker.
Hoe vul je de behoefte in als sector lastig om de eindgebruiker te inspireren
Welk deel van het kanaal sneuvelt eerst
Dit werd gepassioneerd onderschreven door Joost Driessen directeur van iMediate Content Marketing. Hij laat weten dat ook hij als mkb ondernemer niet wordt gevonden door de ICT-sector.
Indien je een ondernemer, eindgebruiker, met alle uitdagingen die ze op dat moment hebben op het gebied van ICT wil bereiken, inspireren en goed mag bedienen dan zal er echt iets moeten veranderen.
De Powerpointtaal zal echt losgelaten moeten worden.
Klant creërende Conversaties zullen vanuit de beleving van de eindgebruiker moeten gaan plaatsvinden.
De taal de Co-Creatie en dienstverlening moeten ten diensten staan van de eindgebruiker en niet ten dienste van het in stand houden van dit museale ICT-kanaal.
Ik denk dat Eric met ThisisIT een nieuw evenement is gestart die de ICT sector mogelijk de goede richting op kan helpen waardoor ze zoals Hendrik Blokhuis van Ciscozegt:” ze de boot niet gaan missen. Want voor een hoop ICT organisaties kan het zo zijn als ze een aansluiting missen op een verandering en niet op tijd kunnen meebewegen, kan het zo zijn dat de krachtige en sterke spelers in deze markt ineens hun bestaansrecht kwijt zijn.” Voor de eindgebruiker gaf dit event inzicht in: Is this IT?
Eric Luteijn en ChannelConnect hebben de gehele keten hiermee een belangrijkewake-up call gegeven. De vraag is gaat de gehele keten door zoals ze gewend zijn met in hun eigen taal en op eigen manier op de eindgebruiker blijven jagen, of gaat men toch de brug slaan en komt het ICT-kanaal dichter bij de eindgebruiker te staan?
Wij zien dat veel “ICT-Professionals” en bedrijven er vaak nog een ict jargon feestje van maken in hun communicatie met de klant.
Waar het volgens ons om gaat en ze in het ICT-kanaal nog wel wat hulp kunnen gebruiken is om nog beter in de huid van de klant te kruipen en zijn of haar ‘businesstaal’ te spreken in plaats van ‘technische praat’.
Inschrijven voor This is IT hét kennis en businessevent voor ICT-professionals en eindgebruikerskan via deze link. https://channelconnect.nl/events/this-is-it-2019/
Er is trouwens een leuke aftermovie te zien van het vorige event.
Editie 1 was al een wake-up call, persoonlijk ben ik benieuwd wat editie 2 gaat brengen aan informatie.
Wij wensen organisatie en bezoekers veel plezier en kennis toe tijdens This is IT: ‘MKB & ICT: BLIND DATE?’
Get Your LinkedIn Profile Setup Worksheet
Just fill in your Mail address to get your Worksheet
You have Succeeded
Onze niet eetbare cookies zorgen voor een soepelere website ervaring. Bij verder gebruik van de website, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.Ok